מספר הנפטרים בשבוע האחרון הוא כמעט הגבוה בעולם: תמונת מצב

צבי טסלר No Comments on מספר הנפטרים בשבוע האחרון הוא כמעט הגבוה בעולם: תמונת מצב

הקבינט האזרחי מפרסם צמונת מצב עדכנית על מצבה של ישראל בהתמודדות מול הנגיף הקורונה בהשוואה למדינות העולם. מספר הבדיקות החיוביות ומספר הנפטרים הם מהגבוהים בעולם | תמונת מצב

מחלקת קורונה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקבינט האזרחי מעדכן על מצבה של ישראל בהתמודדות במאבק בנגיף אל מול העולם: ישראל במקום האחרון בעולם במספר נדבקים למיליון, כשבוחנים רק את השבוע האחרון של כל הנדבקים ב-157 מדינות הגדולות בעולם. ואם התגאינו עד כה במספר המתים הנמוך – הרי שמבחינת מתים למיליון אנחנו במקום ה-156 מתוך 157. כך גם לגבי מספר החולים קשה. למרות שישראל בודקת הרבה יותר מרב העולם – אחוז הבדיקות החיוביות בה הוא הגבוה ביותר במדינות המפותחות.

מספר הנדבקים למיליון בישראל עבר את ארה"ב והגבוה ביותר במדינות המפותחות, ובשבוע וחצי האחרונים אפילו בפער גבוה מהמקום הלפני אחרון נכון לשעות הבוקר (שישי, 2 באוקטובר 2020), יש בישראל 255,771 נדבקים מאומתים.

בשבוע האחרון גדל המספר ב-19%. ביחס למיליון תושבים, בישראל 29,550 נדבקים למיליון תושבים. למעשה ישראל לא תופסת רק את המקום האחרון מכל המדינות המפותחות, אלא היא גם במקום ה-155 מבין כל 157 המדינות הגדולות בעולם (מתחתינו רק בחריין וקטאר).

בבדיקת היקף ההדבקה בשבוע האחרון מצבה של ישראל אף גרוע יותר: בישראל נדבקו השבוע 40,498 אנשים (בשבוע שעבר 38 אלף), שהם 4,679 נדבקים למיליון. במדד זה ישראל ניצבת במקום האחרון לא רק מבין כל המדינות המפותחות אלא גם בין כל 157 המדינות הגדולות בעולם.

מבין המדינות המפותחות, במקום הלפני אחרון נמצאת ספרד עם 1,591 נדבקים למיליון. מצבנו גרוע פי 2.9 יותר מאשר ספרד הנמצאת מקום אחד לפנינו, ויותר מפי 5 מאשר בארה"ב.

ישראל בודקת הרבה יותר ביחס לשאר העולם, אך אחוז הבדיקות החיוביות בה הוא מהגבוהים בעולם. ישראל אמנם בודקת הרבה יותר ביחס לשאר העולם, אך גם אחוז הבדיקות החיוביות בה הוא מהגבוהים בעולם.

בישראל בוצעו עד היום 3.6 מיליון בדיקות (המשמעות: בדיקה על כל 2.4 תושבים בישראל), כאשר רק בשבוע האחרון ביצעה ישראל כ-312 אלף בדיקות (בשבוע שלפניו 219 אלף בדיקות). הדבר מציב אותנו במקום ה-2 מבין המדינות המפותחות (בכמות בדיקות למיליון), ובמקום ה-4 מבין 139 המדינות הגדולות בעולם המעבירות דיווחים.

נדמה איפה שמצבנו טוב, שכן המשוואה לכאורה פשוטה – יש יותר נדבקים כי בודקים יותר. ואולם, את ההבנה שמצבנו רע ניתן לראות לפי אחוז הבדיקות החיוביות. לכאורה, אם יש מעט בדיקות, נצפה לשיעור חיוביים גבוה יותר (כי בודקים את מי שחולה).

ואולם, למרות ריבוי הבדיקות אצלנו (פי 14 מבמקסיקו, פי 5 מביוון), הרי שאחוז הבדיקות החיוביות השבועי שלנו הוא הגבוה ביותר מבין 34 המדינות המפותחות בעולם. בישראל 13% מהבדיקות בשבוע האחרון יצאו חיוביות (בשבוע שעבר 12%), לשם השוואה, בארה"ב הנתון הוא 4.5%, באנגליה 2.3%, בשוודיה 2.6%.

מספר החולים קשה בישראל למיליון הוא הגבוה במדינות המפותחות וכמעט הגבוה בעולם
אחד המדדים היחידים שאינו מושפע ישירות ממדיניות הבדיקות והגדרת המחלימים, הוא מספר החולים קשה (מדד המשקף תחלואה שהחלה לפני כשבוע).

בישראל 807 חולים במצב קשה ואנוש (בשישי הקודם 700, עלייה של 15%), המהווים 93 חולים קשה למיליון. מבחינת מספר החולים קשה, ישראל התדרדרה למקום האחרון מבין כל המדינות המפותחות ובפער גדול מהן, ובמקום הלפני אחרון בין כל מדינות העולם (אחרינו רק מולדובה).

בישראל מתו בשבוע האחרון 217 איש, ביחס למיליון מספר כמעט הגבוה בעולם
בשבוע האחרון מתו בישראל 217 אנשים (בשבוע שעבר 236). אפילו במספרים מוחלטים מספר זה גבוה יותר ממספר המתים השבוע מגרמניה, איטליה והולנד. לשם השוואה בשוודיה מתו בתקופה זאת רק 16 איש.

ביחס למיליון מתו בישראל בשבוע האחרון 25 איש, המקום האחרון מבין המדינות המפותחות, ובפער משמעותי מרב המדינות המפותחות. מבין 157 מדינות העולם הגדולות, רק ארגנטינה מאחורינו.

למרות שמספר המתים הכולל בישראל גדל, ישראל שומרת על אחוז התמותה הקטן בעולם.
מאז פרוץ המגיפה מתו בישראל 1,622 אנשים. במדד זה ישראל נותרה במקום ה-20 מבין 34. אחוז התמותה בישראל עומד על 0.6%, מדובר באחוז כמעט הנמוך ביותר ביחס לכל המדינות המפותחות.

לשם השוואה, אחוז התמותה העולמי עומד על 3%, ובאירופה 5.1%. בכמה מדינות מפותחות (אנגליה, מקסיקו ואיטליה) שיעור התמותה גבוה מ-9%. ואולם את הנתון החיובי הזה ניתן להסביר בשל ריבוי הבדיקות, המגדיל את גילוי החולים הא-סימפטומטיים.



0 תגובות